Avrupa Birliği’nin Otomobillerde Kara Kutu Zorunluluğu: Nasıl Çalışacak?
Aslında bulmayı kolaylaştırmak için uçaklarda turuncu bir renk var. siyah kutu Bu kutu seyahat uzunluğunu kaydeder. Artık Avrupa’da satılacak araçlara da bu tip sistem gelecek. Temmuz 2024 itibarıyla bu sistem Avrupa Birliği Ülkelerde tüm otomobillerin satışının zorunlu olacağı belirtildi. Sistem Olay Veri Kaydedici (EDR) olarak adlandırılacaktır.
EDR nedir? Ne işe yarar?
EDR sistemi ile sekiz koltuğa kadarolan arabalar dahil M1 kategorisindeTaşıtlar, kamyonetler ve kamyonetler dahil, taşıma kapasitesi 3500 kilogramın altında olan N1 sınıfı araçlar EDR sisteme sahip olacak. Avrupa Birliği düzenlemesinin geçerli olduğu 27 ülke şunlardır: Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Hırvatistan, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya, Slovenya , İspanya ve İsveçolacak.
EDR sistemi Araçların hava yastığı sistemine entegre edilecek ve isteğe bağlı olarak kapatılamayacaktır. EDR, hava yastığı ve emniyet kemeri sensörleri tetiklendiğinde etkinleşecektir. Ayrıca aracın kaputu açıldığında yatay veya dikey hızı 0,15 saniyedir. saatte 8 kilometreden fazla artarsistem aktif hale gelecektir.
Avrupa Komitesi Tarafından paylaşılan belgelere göre kara kutular hız, fren, konum, araç titreşimi ve gömülü güvenlik sistemleri bilgilerini toplayacak. Acil bir durum tespit ettiğinde araç e-Çağrısistem yardım isteyecektir. EDR Araç verilerini yüksek doğrulukta ve bilgiler korunacak şekilde kaydedecektir. Bu bilgilerin hakları araç sürücüsüne ait olacaktır. Yetkililer yalnızca acil durumlarda bu bilgilere erişebilir.